1. Kik jogosultak ingyenes egészségügyi ellátásra?
Külföldi hallgatók, akik nemzetközi szerződés vagy az oktatásért, külpolitikáért felelős miniszter által adományozott ösztöndíj alapján létesítettek jogviszonyt (például: Stipendium Hungaricum, Miniszteri, Hunyadi János, Diaszpóra Felsőoktatási ösztöndíjas hallgatók). (Továbbiakban külföldi ösztöndíjas hallgatók.)
Ebben az esetben Önnek a KTI ügyfélszolgálata bonyolítja a TAJ kártya ügyintézést.
Kettős állampolgársággal rendelkező állami ösztöndíjas vagy önköltséges hallgatók (amennyiben nappali tagozaton folytatják a tanulmányaikat).
Önnek szintén a KTI ügyfélszolgálata tud segíteni a TAJ kártya ügyintézésben.
Megjegyzés:
Ha Ön Külföldi, Stipendium Hungaricum, Miniszteri, stb… ösztöndíjjal nem rendelkező hallgató, akkor az egészségbiztosítása ügyintézésével kapcsolatban kérjük forduljon Nádai Tamáshoz, az alábbi elérhetőségen: nadai.tamas@pte.hu.
2. Hogyan kell TAJ-számot és TAJ-kártyát igényelni?
Ön a Neptunban a PTE TAJ igénylőlap kitöltésével és a szükséges dokumentumok feltöltésével indíthatja el a kérvényfolyamatot. A kérvényt a Neptunba történő belépés után az ügyintézés, ezen belül a kérvények, kitölthető kérvények menüpontban találja. Ha nem látja a kitölthető kérvények között a TAJ igénylőlapot, akkor vegye fel a kapcsolatot a kari tanulmányi osztályon az ügyintézőjével. Amennyiben Ön valóban jogosult ingyenes egészségügyi ellátásra, akkor általában a Neptunban lévő beállításokat kell módosítani.
Személyes adatainak aktualizálásáért, azok helyességéért minden esetben Ön felel, ezért fontos, hogy a kérvény benyújtása előtt mindig ellenőrizze a személyes adatainak a helyességét.

Következő lépésként a kérvény véleményezése a kari Tanulmányi Osztályokon történik meg.
Amennyiben a kérvény adatai helyesek, a kérvény elektronikusan továbbításra kerül a KTI-re további ügyintézésre. (Hibás adatok esetén a kérvényt az Ön ügyintézője visszaküldi Önnek javításra.)
Az adatok és a feltöltött dokumentumok ellenőrzése után a kérvényt a KTI továbbítja a NEAK-nak, ahol először az Ön TAJ számát, majd jogviszonyának jelentése után a TAJ kártyáját készítik el, és postázzák a KTI részére.
Az elkészült TAJ kártyát a KTI ügyfélszolgálatán a time.pte.hu oldalon történt időpontfoglalással tudja személyesen átvenni, illetve az a Neptunba a dokumentumai közé is feltöltésre kerül. Erről a KTI Neptun üzenetben és e-mailben is értesíti Önt.
3. A hallgatók által indított kérvényhez feltöltendő érvényes dokumentumok
Kettős állampolgárok esetén:
Lakcímkártya,
Személyi igazolvány, vagy útlevél,
Úgynevezett E104-es, vagy S40-es formanyomtatvány.
Külföldi ösztöndíjas hallgatók esetén:
Útlevél,
Tartózkodási engedély mindkét oldala - fontos, hogy a NEAK ideiglenes engedélyt nem fogad el az ügyintézéshez, csak a végleges, műanyag alapú kártyát,
Lakcímkártya mindkét oldala, vagy a vonalkóddal ellátott szálláshely-igazolás.
4. Mi a teendő, ha lejár a TAJ kártyája érvényessége?
Legkorábban a TAJ kártya érvényességi idejének lejárta előtt 30 nappal igényelhető a TAJ kártya hosszabbítása a Neptunban, ugyanolyan módon, ahogy Ön az első TAJ kártyát is igényelte.
A hosszabbításhoz ugyanúgy szükséges az Ön érvényes dokumentumainak a feltöltése, mint az első igényléskor.
5. TAJ-kártya megrongálódása, elvesztése
Amennyiben a TAJ kártyája megrongálódott, vagy elveszett, lehetősége van újat kérni a NEAK ügyfélszolgálatán. (7623 Pécs, Nagy Lajos király útja 3.)